دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

جزئیات سفر وزیر اقتصاد به عربستان| رایزنی برای آغاز روابط پولی و بانکی ایران و عربستان+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۴۴۵۴
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
جزئیات سفر وزیر اقتصاد به عربستان| رایزنی برای آغاز روابط پولی و بانکی ایران و عربستان+ فیلم
وزیر اقتصاد جزئیات سفر اخیرش به عربستان سعودی را تشریح و از مذاکره با همتای عربستانی خود برای آغاز مجدد روابط پولی و بانکی دو کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: امروز هیئت وزیران در راستای هدف گذاری رونق و رشد تولید مصوبه بسیار خوبی را صادر کرد که در این مصوبه برای نخستین بار ۱۵۰۰ مجوز کسب و کار به عنوان تنها مجوز‌های تأییدمحوری که نیازمند تأیید وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند، به تصویب رسید.

وی افزود: این ۱۵۰۰ مجوز‌ها دیگر تأیید محور هستند و فعالان اقتصادی تنها با ثبت اطلاعات در درگاه ملی مجوز‌ها و پذیرش مسئولیت‌هایی که قانون بر عهده آن‌ها گذاشته شده و بارگذاری مدارک می‌توانند مجوز‌های خود را دریافت کنند؛ این تکلیفی است که ماده یک قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار از سال ۱۴۰۰ بر عهده دولت گذاشته بود که امروز مصوب شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به سفر این هفته خود به جده عربستان گفت: اصل این سفر به دعوت بانک توسعه اسلامی برای نشست سالانه در جده برگزار شد که در حاشیه آن دیداری با مدیرعامل این بانک انجام شد تا طرح‌های جمهوری اسلامی ایران و بخصوص پروژه‌های زیرساختی در استان‌ها با همکاری بانک توسعه اسلامی تسریع شود.

خاندوزی به دیدار‌های دوجانبه صورت گرفته در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و با بیان اینکه رویکرد بسیار عملگرایانه بین کشور‌های مسلمان و منطقه برای توسعه ارتباطات با ایران وجود داشت، یادآور شد: دیدار‌هایی با مقامات اقتصادی عمان، امارات و سایر کشور‌ها انجام شد و همگی بر این تأکید داشتند که به سرعت وارد پروژه‌های سرمایه گذاری در ایران شوند و سرمایه گذاری در کشور ما برای آن‌ها بسیار جذاب بود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در این دیدار‌ها مقرر شد توافق نامه‌های گمرکی، سرمایه گذاری مشترک و حذف مالیات مضاعف به سرعت بین ایران و این کشور‌ها امضا شود. در سفر سلطان عمان به ایران نخستین توافق نامه سرمایه گذاری عمان در ایران امضا می‌شود و با طرف اماراتی و عربستانی هم به همین ترتیب توافق نامه‌هایی امضا خواهد شد.

خاندوزی به دیدارش با همتای عربستانی اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد مثبت در افزایش تعاملات سیاسی و انتقال آن به احیای روابط اقتصادی و مناسبات و منافع اقتصادی، در سه محور این همکاری‌ها دنبال می‌شود. ترسیم نقشه کلی روابط اقتصادی دو کشور با توجه به بعد از چند سال کاهش و حتی قطع روابط در دستور کار است که این موضوع با استقبال طرف سعودی مواجه و قرار شد در مواردی که به حوزه حج برمی‌گردد، بخصوص در حوزه مسائل مالی و بانکی و پرواز‌ها در کوتاه مدت رخ دهد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در میان مدت هم مقرر شد ظرف سه ماه آینده هیات‌های اقتصادی بخش خصوصی و مدیران شرکت‌های ایرانی و سعودی ملاقات‌هایی با یکدیگر داشته باشند تا تعاملات بخش خصوصی دو کشور در قالب نقشه راه تعاملات بخش دولتی هم به تأیید برسد.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به انجام مذاکراتی در زمینه نفت و گاز بین ایران و عربستان افزود: طرف سعودی در این زمینه علاقه‌مند است همکاری کند؛ وزیر نفت ما هم قبل از این سفر به من اعلام کرده بود که ایران هم علاقه‌مند است در زمینه نفت و گاز با سعودی‌ها همکاری کند و پروژه‌های نفت و گاز در اولویت قرار می‌گیرد. امیدواریم طی ماه‌های آینده در عمل شاهد نتایج این دیدار‌ها باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->